0

Your Cart is Empty

Tampil Cantik & Bergaya Di Hari Raya Dengan Gaya Yang Diilhamkan Oleh Uqasha Senrose – Hijab Jumaat

September 07, 2017

Tampil Cantik & Bergaya Di Hari Raya Dengan Gaya Yang Diilhamkan Oleh Uqasha Senrose – Hijab Jumaat

Untuk edisi Hijab Jumaat minggu ini dalam Bahasa Inggeris, sila click here.

Hai semua peminat Zolace! Selamat datang ke edisi Hijab Fridays yang lain! Beberapa bintang terbesar Malaysia telah memberikan kami inspirasi fesyen yang menakjubkan kebelakangan ini, dan pelakon Uqasha Senrose tidak terkecuali!

Shop Hijab Friday Headscarf

Video Transcription

Hai semua peminat Zolace! Selamat datang ke edisi Hijab Fridaysyang lain! Beberapa bintang terbesar Malaysia telah memberikan kami inspirasi fesyen yang menakjubkan kebelakangan ini, dan pelakon Uqasha Senrose tidak terkecuali! Saya harap awak semua bersedia untuk cabaran hari ini kerana kita akan membuat gaya selendang yang diilhamkan oleh keanggunan keremajaan Uqasha yang mungkin memerlukan latihan.

Tapi, apabila anda melakukannya dengan betul, anda akan kelihatan hebat dan boleh dipakai untuk hari Raya! Gaya hari ini memerlukan 1 kerongsang, 6 pin, dan Selendang Zehna Chiffon Curved kami. Baiklah, pastikan anda memberikan perhatian penuh dan terus mengikuti kerana kita akan mulakannya!

Langkah 1: Letakkan selendang di atas kepala dengan satu sisi yang lebih pendek.

Letakkan selendang anda ke atas kepala dan pastikan satu sisi lebih pendek berbanding sisi yang lain, dan letakkan kerongsang semasa anda membawa kedua-dua sisi ke belakang leher anda. Sekarang, ambil sisi yang lebih pendek dan gantungkannya merentas anda, pinkan sisi ini di bahu anda. Gunakan pin untuk menyemat tudung di setiap belah muka anda.

Langkah 2: Pinkan bahagian atas sisi yang lebih panjang.

Ambil tepi hadapan sisi yang panjang, dan pegang bahagian atasnya, dan lekatkannya dengan pin kepada bahagian telinga anda. Jika anda tidak melakukannya lagi, anda boleh juga pinkan sisi yang lain kepada bahagian telinga anda supaya selendang tetap di tempatnya.

Langkah 3: Balutkan sisi panjang yang tergantung di sekeliling anda.

Ambil baki sisi yang panjang yang masih tergantung dan balutkannya ke sekeliling anda. Gunakan pin untuk menetapkannya pada bahagian tepi kepala anda.

Langkah 4: Ambil bahagian belakang yang tergantung dan letakkannya ke hadapan.

Sekarang, ambil bahagian yang tergantung di belakang dan bawa ia ke hadapan merentasi anda. Ambil pin yang lain dan pinkan lapisan baru ini kepada bahagian telinga anda.

Langkah 5: Pada bahagian lain, lipat kain ke arah belakang.

Pada bahagian yang lain, kumpulkan fabrik yang mencukupi untuk melipat selendang ke arah belakang kepala anda. Setelah anda berpuas hati dengan fabrik yang anda kumpulkan, gunakan pin untuk menyematkannya.

Gaya Terakhir

Lakukan penyesuaian supaya selendang tidak kelihatan kusut atau tidak terbungkus dengan elok, dan pemakaian selendang selesai! Saya tahu ia mungkin kelihatan sukar untuk memakai Selendang Zehna Chiffon Rectangle tapi pastikan anda terus berlatih gaya ini, kerana gaya ini kelihatan sangat cantik dan elegan untuk dipakai pada hari Raya.

Padankan Dengan

Dan, untuk inspirasi pakaian tambahan, pastikan anda cuba memakainya dengan Jubah Established Elegance kami - anda akan sukakannya! Sayangnya kami telah selesai untuk hari ini, tapi tinggalkan komen di bawah jika anda berjaya menyempurnakan gaya ini, tekan butang 'melanggan' dan kami akan jumpa anda minggu depan untuk edisi Hijab Fridays yang lain!

Leave a comment

Get Updates & Exciting Deals